نکات مهم در مورد مراحل بازاریابی در ایران
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

نکات مهم در مورد مراحل بازاریابی در ایران

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی امری تدریجی و زمان‌بر است. به عبارت دیگر بازاریابی زمانی اثر بخش خواهد بود که به‌صورت تدریجی و در طی زمانی مشخص انجام شود. برای این‌که بتوانید بهترین بهره را از مراحل بازاریابی ببرید باید فرآیندی مشخص را در نظر بگیرید و در بازه‌های زمانی مشخص مراحل انجام شده را بررسی کنید.

زمانی‌که می‌خواهید اولین مرحله بازاریابی را در شرکت و یا سازمان‌تان آغاز کنید بهتر است روشی برای کنترل آن در بازه‌های زمانی مشخص تعیین کنید. این کار کمک می‌کند تا در طول زمان بتوانید روند کلی فعالیت‌های بازاریابی را بررسی کنید. اگر می‌خواهید در علم بازاریابی به شیوه موفق عمل کنید توصیه می‌شود حتما کتاب اصول بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر را مطالعه کنید. گرچه این کتاب به لحاظ حجمی بسیار پرمحتوا و سنگین است اما مطالعه آن می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی را برای شما و کسب و کارتان داشته باشد.

اگر مطالب بالا را با دقت خوانده باشید متوجه شده‌اید که بازاریابی را در ۶ مرحله خلاصه کرده‌ایم؛ البته این ۶ مرحله می‌تواند مقدمه‌ای در بازاریابی باشد و قطعاً این تعداد مرحله برای هر کسب و کار مقداری متفاوت است. در موضوعات بازاریابی بودجه‌ای که در مسیر بازاریابی مشخص می‌کنید نقش بسیار مهمی دارد.

برای مثال فرض کنید می‌خواهید بازاریابی یک محصول آرایشی را با بودجه ۱۰۰ میلیون انجام دهید. حال ممکن است همین بازاریابی را با بهینه کردن هزینه‌ها بتوان با ۶۰ میلیون تومان انجام داد.  تمامی این کارها وظیفه شخص یا تیم بازاریاب است. به پایان رساندن یک پروژه زمانی موفق تلقی می‌شود که شما بتوانید با کمترین هزینه بازاریابی یک محصول یا یک سازمان را به بهترین شکل به انجام رسانید.

بازاریابی محصولات و شرکت‌ها همیشه به یک صورت نیست و متناسب با نوع محصول بازاریابی آن فرق می‌کند. مطالعه کتاب نسل چهارم بازاریابی فیلیپ کاتلر به شما کمک می‌کند تا بتوانید تفاوت‌های بازاریابی در گذشته و حال را به‌طور کامل متوجه شوید.

در سال‌های دور بازاریابی شرکت‌ ها به‌صورت کاملا ساده و روانی صورت می‌گرفت اما کم کم علم بازاریابی پیشرفت‌های فراوانی را تجربه کرد و آرام آرام روش‌های بازاریابی محصولات و خدمات در کل دنیا تغییر کرد. تغییرات بازاریابی أن‌ چنان در همه دنیا فراگیر شد که بسیاری شرکت‌ها بلافاصله به سراغ جذب یک نیروی بازاریاب رفتند. البته بعدها بازاریابی به شکل دیجیتال مارکتینگ در آمد و جالب است که این شغل در این روزها جز پردرآمدترین شغل‌ها است.

 

دیجیتال مارکتینگ تلفیقی از بازاریابی و همچنین تکنولوژی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات و خدمات‌شان را به شیوه بهتری به مشتریان ارائه دهند. شرکت‌هایی که می‌خواهند کمترین هزینه را برای بازاریابی‌شان داشته باشند معمولا یک شخص بازاریاب استخدام می‌کنند. اما باید در نظر داشته باشید که در شرکت‌های بزرگ این موضوع با حساسیت بیش‌تری پیگیری می‌شود.

در حقیقت بازاریابی در شرکت‌های کوچک و بزرگ، زمین تا آِسمان فرق می‌کند. برای مثال در شرکت‌های بزرگ بازاریابی به ۲ شاخه سنتی و دیجیتال تقسیم می‌شود و هر کدام از این دو قسمت شامل زیر مجموعه‌های زیادی می‌شوند. بازاریابی دیجیتال به خودی خود شامل مهارت‌هایی شامل محتوا، گوگل ادز، سئو و بسیاری شغل‌های دیگر می‌شود. ساماندهی و پیوند میان این شغل‌ها برعهده شخص سرپرست در سازمان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست